Na čo je dobré písať blog ako Rozumy.sk

Andrej Probst, 25. november 2015, Management, čítalo 1336 ľudí

Dostal som už niekoľko krát otázku, čo mi prináša písanie tohoto blogu. Rozumy.sk rozdávam už pol roka, je správny čas zhodnotiť, čo som písaním blogu získal. Môžete to brať ako inšpiráciu, ak váhate, či sa do písania blogu pustiť, alebo ak si neviete predstaviť, prečo by človek mal tráviť čas písaním na internete.

Každý pracovný deň od pondelka do piatku publikujem jeden článok na Rozumy.sk. A to bez ohľadu na to, či sú prázdniny alebo štátny sviatok. Samozrejme v praxi sa to nedeje tak, že by som každý deň písal. Niekedy niekoľko dní nič nenapíšem, niekedy spracujem v jeden deň niekoľko tém naraz, ideálne, ak sú tie témy príbuzné. Dôležité však je, že sa snažím dodržiavať pravidelnosť a udržiavam sebadisciplínu. Je to taký motor, čo ma poháňa dopredu.

Forma vzdelávania

Ak o nejakej problematike čítam, niečo si z nej zapamätám. Ak však tú istú problematiku popíšem zo svojho pohľadu, tak ma to núti hlbšie sa témou zaoberať, viac do nej preniknúť, lepšie ju pochopiť. Je to pre mňa vzdelávacia forma. Takto sa učím a zoznamujem s novými vecami, ktorým viac rozumiem. Písaním blogu som získal lepší prehľad o sledovaných oblastiach, ako keď som o problematike len čítal v novinách a na internete.

Kto sa učíte o nejakej téme, odporúčam danú tému spracovať aj písomne vlastnými slovami. Pri písaní rýchlo prídete na to, či naozaj rozumiete všetkým závislostiam, či ste obsiahli celú problematiku, či vám niečo ešte nechýba. Je to dobrá sebakontrola pri učení.

Obchodná spolupráca, partnerstvo

Ak ste vytrvalý a k nejakej téme sa vyjadrujete zrozumiteľne, môže sa stať, že vás osloví nejaká firma s návrhom na spoluprácu v oblasti, o ktorej píšete.

Príklad: Napísal som článok o Hackathone. Ozvala sa mi jedna slovenská banka, ktorá zvažuje zorganizovať Hackathon, či by som s nimi nespolupracoval ako externý poradca.

Ďalší príklad: Písal som o jednej komerčnej online službe a ozvala sa mi firma, ktorá túto službu vytvára, či by som im nepomohol nájsť ďalších klientov, ktorým by ich služba vedela pomôcť. Ozvali sa preto, že vidia, že ich službu poznám, rozumiem jej prednostiam a možno budem vedieť získať nových odberateľov.

Prednášanie na konferencii

Dnes je konferencií, seminárov a rôznych podujatí, kde sa prednáša veľa. Ak budete zaujímavo písať o nejakej téme, je pravdepodobné, že vás nejaký usporiadateľ nejakej konferencie objaví a prizve vás ako rečníka, čo vie k danej téme niečo užitočné porozprávať.

Príklad: Písal som o peer to peer pôžičkách. Zavolali ma prednášať na konferenciu o peer to peer službách, nech porozprávam práve o pôžičkách. Zdvorilo som odmietol, medzi rečníkmi boli povolanejší ľudia priamo od Zonkyho. Ale je to cesta pre niekoho, kto vie, chce a má čo ostatným povedať, ako sa zviditeľniť v nejakej oblasti a pozvánky na prednášanie prídu samé.

Na záver

Spomenul som prvé tri veci, pre ktoré sa oplatí písať blog. Je ich viac. O nich niekedy nabudúce.

Ak sa ti tento článok páči, môžeš ho zdielať tu:

Čítaj ďalej...

Čo Ty na to?





Čo na to ostatní?

martin, 3. december 2015 19:44:20

Fadim takymto blogom. V mojom pripade sa priklanam k prvemu bodu a to blog ako forma vzdelavania. Praktizujem to podobne; ak robim s nejakou technologiu alebo nastrojom napisem si o tom par poznamok a ked je toho viac dam to na blog. Ked to nabuduce potrebujem viem ze to tam najdem a mozno pomozem aj inym ktori riesia nieco podobne. Ak ked moj blog je dost limitovany na specificky odbor a to nastroje/technologie od fy SAP.

martin maruskin

blog.maruskin.eu