Poštovní půjčka – naozaj najdostupnejšia požička?

Andrej Probst, 5. máj 2016, Bankovníctvo, čítalo 2444 ľudí

Poštovní spořitelna v týchto dňoch (máj 2016) promuje svoj spotrebiteľský úver s názvom Poštovní půjčka a s heslom najdostupnejšia pôžička, ktorá tu kedy bola. Kto tomu neverí, má si cestu za výhodnú pôžičku zmerať krokomerom, ktorý dostane každý záujemca.

V rovnakom čase Česká spořitelna spustila plne online pôžičku, kedy klient nemusí urobiť ani jeden krok a predsa úver dostane.

Kto teda ponúka dostupnejšiu pôžičku?

Poštovní půjčka

Spolupráca ČSOB s Českou poštou

Poštovní spořitelna je brandom ČSOB banky. V rámci tohto brandu banka využíva unikátnu spoluprácu s Českou poštou, kedy finančné produkty Poštovní spořitelny predávajú poštoví úradníci na pobočkách Českej pošty, ktorých je vyše 3 000. Takto hustá distribučná sieť je jednou z hlavných konkurenčných výhod Poštovní spořitelny oproti ostatným bankám.

Z pohľadu hustoty distribučných/offline predajných miest môžeme považovať Poštovní půjčku za najdostupnejšiu v Českej republike.

Pôžičky v online svete

Čo sa týka rýchlosti získania peňazí na účet vo forme spotrebiteľského úveru, tam vyhráva Česká spořitelna. Klient dostane na svoj účet úver do 15 minút po dokončení žiadosti o úver. Poštovní spořitelna ani ČSOB to zatiaľ nedokážu.

Pre online klientov je najdostupnejšou Půjčka bez papíru od Českej spořitelny.

Na ktorých klientov mieri Poštovní spořitelna?

Poštovní spořitelna svoj produkt cieli na klientelu, ktorá má malé alebo žiadne skúsenosti s internetom, alebo s malou dôverou spravovať svoje financie na internete. Tento segment ľudí rád rieši svoje financie osobne na pobočke, napríklad na pošte.

Cieľoví klienti zrejme nepoužívajú inteligentné telefóny, v ktorých nie je problém sledovať kroky ďaleko efektívnejšie ako na samostatnom zariadení, ktoré banka rozdáva svojim klientov ako odmenu za kúpenie pôžičky. Človeka so smartphonom nenalákate na jednoúčelový krokomer.

Tento segment sa bude časom zmenšovať. Mladšie generácie sú viac zvyknuté na digitálny svet a v ňom chcú riešiť čo najviac starostí bežného života. Na prvý pohľad sa tak zdá, že banka stavila na nie úplne ideálny segment. Zdanie však klame. Banka sa snaží vyťažiť maximum zo súčasného stavu, kedy ešte platí spolupráca s Českou poštou. Spolupráca je podpísaná len do konca roku 2017. Česká pošta sa bude rozhodovať, s kým bude ďalej spolupracovať v oblasti bankových produktov a služieb. Poštovní spořitelna tak chce maximálne využiť obdobie spolupráce.

A čo mladí klienti Poštovní spořitelny?

ČSOB banka myslí aj na mladú digitálnu generáciu. V lete sa títo klienti dočkajú mobilnej appky pre inteligentné NFC telefóny, pomocou ktorej budú môcť klienti mobilom platiť bezkontaktne na platobnom termináli u obchodníka. Zvýši sa tak komfort a bezpečnosť platieb klientov. Peňaženku budete môcť nechať doma, stane sa pomaly zbytočnou vecou.

Poznáte ešte nejakú ďalšiu zaujímavú pôžičku?

Čo Ty na to?