Košík.cz - online nákup spotrebného tovaru

Andrej Probst, 25. august 2015, Inovácie, čítalo 2591 ľudí
Košík.cz

V Českej republike pôsobí už niekoľko internetových obchodov, ktoré online predávajú spotrebný tovar ako sú potraviny, drogéria, školské potreby, potreby pre domáce zvieratá a doručia vám ho priamo do bytu (resp. adresu, ktorú si zvolíte). Celý nákup tak dokážu zákazníci zrealizovať z pohodlia svojho domova, čo má pre nakupujúcich niekoľko výhod:

  • Ušetria čas, ktorý by strávili nakupovaním v obchode
  • Ušetria peniaze za nakupovanie online
  • Ušetria námahu s nosením plných nákupných tašiek

Postupne porovnáme jednotlivé online služby na objednávanie spotrebného tovaru, zvýrazníme ich výhody a ukážeme na miesta pre zlepšenia. Zameriame sa na tieto parametre:

  • Predávaný sortiment
  • Výber tovaru
  • Platobné metódy
  • Podmienky dopravy
  • ...

Začneme s prvou službou Košík.cz.

Košík.cz

Sortiment

V Košíku nakúpite tieto produkty:

  • Potraviny – čerstvé pečivo, ovocie, zelenina, trvanlivé i mrazené potraviny, alkoholické i nealkoholické nápoje...
  • Drogéria – pracie, čistiace, mycie prostriedky, toaletné potreby, hygiena, holenie, deodoranty...
  • Potreby pre deti – kozmetika, kojenecké výživy, plienky, vlhčené obrúsky...
  • Potreby pre domáce zvieratá – psy, mačky, ostatné zvieratá...

Košík nemá za sebou kamenné obchody. Využíva vlastné sklady a vlastných zmluvných partnerov pre dodávku zbožia.

Sortiment je pre všetky online obchody so spotrebný tovarom veľmi podobný. Obchody sa od seba líšia väčšinou rôznymi výrobcami, značkami.

Platba

Minimálna cena nákupu musí byť 500 korún.

Košík využíva platobnú bránu GoPay, cez ktorú je možné platiť týmito spôsobmi:

  • Platobná karta
  • Platba v hotovosti
  • Platobné tlačidla od bánk:
    • FIO banka
    • mBank
    • Raiffeisenbank
    • Komerční banka

Košík nevyužíva platbu cez Twisto, čo je odložená platba, kedy klient za tovar platí neskôr.

Košík taktiež nie je zapojený do PlnáPeněženka, kde nakupujúci získa niekoľko percent z nákupu späť na svoj účet.

Odporučili by sme Košíku zvážiť využitie oboch služieb Twista i PlnejPeněženky.

Doprava

Košík pôsobí zatiaľ len na území Prahy.

Tovar je možné nechať si doručiť v čase od 10:00 do 22:00 po hodinových intervaloch.

Košík.cz

Cena za doručenie vybraného tovaru je 45 korún. Doprava zdarma je v týchto prípadoch:

  • Klient objednáva prvý krát
  • Doručenie je na druhý deň a neskôr
  • Cena objednávky prevyšuje 1 500 korún

Odporučili by sme Košíku posunúť ranný čas na skorší, ako to má konkurencia. Ak chce mať niekto doma ráno na stole čerstvé pečivo, desiata hodina je neskoro.

Pohodlné nakupovanie

Košík má širokú paletu možností, ako plniť nákupný košík:

  • Fulltextové vyhľadávanie s našepkávačom – ide o základný spôsob pridávania tovaru, ktorý má každý internetový obchod
  • Nákupné zoznamy – kupujúci má možnosť vytvoriť si niekoľko nákupných zoznamov. Ak nakupujete často ten istý tovar, oplatí sa vytvoriť k nemu nákupný zoznam a v ďalšom nákupe jedným klikom presuniete všetky položky z nákupného zoznamu do nákupného košíka.
  • Predchádzajúce objednávky – komu sa nechce vytvárať nákupné zoznamy, môže objednávať tak, že do košíka vloží položky z niektorého z predchádzajúceho nákupu.
  • Miniobchody podľa značiek – kto je verným zákazníkom konkrétnych značiek a výrobcov, môže vyberať v miniobchode, kde sú zobrazené len produkty danej značky.
  • Pripravené tašky – Košík predpriprail niekoľko zoznamov, ktoré sa najčastejšie objednávajú. Na dva kliky dostanete tovar do nákupného košíku z predpripravenej tašky. Vybrať môžete:
    • Nemecký košík
    • Prázdna chladnička
    • Bezlepkový kôš
    • Párty taška
    • Piknikový kôš
    • ...
  • Obľúbené produkty – jednotlivé produkty môžete označovať ako obľúbené a potom sa k nim vracať zobrazením obľúbených výrobkov a vkladať ich do nákupného košíka.
Košík.cz

Ostatné

Košík pre registráciu kupujúceho potrebuje poznať email a mobilné číslo. Košík ako jediný overuje pravosť zadaných údajov. Na emailovú adresu pošle potvrdzovací email. Na mobilné číslo posiela potvrdzovaciu SMSku.

Košík motivuje svojich klientov, aby získavali ďalších ľudí. Za každého nového kupujúceho, ktorý v Košíku utratí aspoň 1 000 korún, získa klient 100 korunový kredit pre ďalší nákup.

Košík využíva online chat Zopim live chat.

Mobilné zariadenia

Košík nemá v súčasnosti mobilnú appku a nevyužíva ani responzívny dizajn. Nakupovanie na mobilných zariadeniach tak nie tak pohodlné ako na webe.

Na záver

V Košíku sa nám páči široká paleta možností výberu tovaru do nákupného košíka. Na druhú stranu by sme uvítali rozšírenie platobných metód, posunutie času doručenia na skoršiu hodinu, ako to má konkurencia a doriešenie mobilného prístupu klientov.

Pozrite si ďalšie internetové obchody so spotrebným tovarom:

Čo Ty na to?





Čo na to ostatní?

Andrej Probst, 31. august 2015 13:32:18

Cez Facebook som sa opýtal Košíku na zavedenie platobných metód Twisto a PlnáPeněženka. Tu je odpoveď:

"Dobrý den, platební metoda Twisto přijde s novým webem, který by měl být hotov již za několik málo dní. Co se metody Plnápeněženka týče, uvažujeme o ní také. Děkujeme za dotaz a hezký den, Karolína"