Ako zmysluplne prísť na rad v čakárni?

Andrej Probst, 15. jún 2015, Inovácie, čítalo 2183 ľudí

Určite ste to zažili, keď idete na úrad, k lekárovi, na pobočku nejakej inštitúcie, na poštu... musíte čakať, kým na vás príde rad a obslúžia vás. Inštitúcie pomaly zaviedli elektronické vyvolávacie systémy, ktoré zamedzujú predbiehaniu sa a strážia poradie klientov. Je to určite pokrok. Stále však zostáva problém s dobou čakania, ktorú trávite nič nerobením, kým sa dostanete na rad. Inštitúcie majú otvorené len v pracovných dňoch cez pracovné hodiny, čo pre ich klientov znamená, že trávia zbytočne aj niekoľko hodín neproduktívnym ničnerobením. Nedalo by sa s tým niečo urobiť?

Predikcia doby čakania

Ak už inštitúcia používa elektronické vyvolávacie zariadenie a klientom tlačí lístky s vyvolávacím číslom, zariadenie by mohlo vypočítať a odhadnúť dobu čakania klienta. Niektoré zariadenia už tento údaj poskytujú. Problém je, že ak sa spoľahnete na tento údaj a využijete čas čakania mimo prostredia inštitúcie, klienti pred vami môžu byť rýchlejšie odbavení a vaše číslo bude preskočené, keďže sa naň nik neprihlásil. A vy si budete musieť vyzdvihnúť číslo nové.

Vyvolávací systém by bolo preto vhodné upraviť tak, aby si klient mohol zvoliť dobu, po ktorú systém nebude vyvolávať klientovo číslo. Po uplynutí tejto doby sa klientovo číslo zobrazí v prípade, ak klienti s menšími číslami boli všetci odbavení alebo keď príde na klientovo číslo rad. Tak bude mať klient istotu, že svoje číslo nezmešká, ak sa samozrejme vráti včas do inštitúcie. A pracovníci inštitúcie nebudú mať žiadne prestoje.

Verejná WiFi

Stále viac a viac ľudí používa chytré zariadenia, ktoré sa vedia pripojiť na internet. Inštitúcie, kde klienti čakajú na obslúženie, by svojim klientom mohli spríjemniť dobu čakania tak, že by klientom poskytli pripojenie na internet napríklad cez WiFi. To už niektoré, hlavne súkromné, inštitúcie robia. Odporúčame aj verejným a štátnym inštitúciám zaviesť internet pre svojich klientov. Vo všeobecnosti sa na verejných úradoch trávi viac času čakaním, klienti by to nesmierne uvítali.

Inštitúcia prístup na WiFi hotspot môže upraviť tak, že pred samotným pripojením na internet zobrazí klientovi užitočné informácie o inštitúcii a službách, ktoré ponúka. Klienti nemusia vedieť, že niektoré služby je možné vyriešiť online. Inštitúcia môže klientom zobraziť návod, ako správne vyplniť tlačivá. Alebo tie tlačivá môže klient už dopredu vyplniť online. Možností je veľa. Záleží len na inštitúciách, či dokážu potenciál internetovej doby využiť.

V ktorej inštitúcii sa vám najlepšie trávi čas, kým sa dostanete na rad? A prečo?

Čo Ty na to?