Zuno.sk – online zriadenie účtu bez pobočky a kuriéra

Andrej Probst, 15. december 2015, Bankovníctvo, čítalo 2513 ľudí

Zuno banka na Slovensku umožňuje svojim budúcim klientom založiť si finančný produkt online na internete bez nutnosti navštívenia pobočky alebo stretnutia s kuriérom. Stačí sedieť doma, byť pripojený na internet, vyplniť online formulár, poslať 1 cent a bežný účet a/alebo sporiaci účet je založený a môže sa hneď využívať.

Zuno.sk

Online založenie účtu prebieha podobne ako v Slovenskej sporiteľni. Hlavný rozdiel je v tom, že Sporiteľňa vyžaduje natočenie krátkeho videa, Zuno tento krok nepotrebuje.

Založenie online účtu v Zuno

Bežný účet a sporiaci účet u Zuno si online môže založiť občan Slovenskej republike aj cudzinec s povolením k pobytu v Slovenskej republike. Postup je nasledovný:

  1. V prvom rade užívateľ vyplní svoje základné iniciály spolu s emailovou adresou a mobilným číslom.
  2. V druhom kroku užívateľ vyberá produkty, o ktoré má záujem. K účtu môže hneď požiadať aj o kartu, ku ktorej volí PIN.
  3. Tretí krok je obsiahly formulár, kde sa vkladajú údaje ako štátna príslušnosť, rodné číslo, adresa trvalého pobytu a korešpondenčná adresa.
  4. V štvrtom kroku sa užívateľ môže ešte rozhodnúť, či registračný proces dokončí na internete, alebo dá prednosť kuriérovi z banky. Podmienkou pre online proces je vlastníctvo účtu v inej banke a dva doklady totožnosti.
  5. V piatom kroku užívateľ vytvára heslo, pomocou ktorého bude pristupovať do internetového bankovníctva.
  6. Tým je žiadosť o zriadenie účtu ukončená a zaslaná do banky.
  7. Užívateľovi na email prídu prihlasovacie údaje do internetového bankovníctva, kde bude musieť nahrať fotokópie dvoch dokladov totožnosti. Zároveň bude musieť poslať jeden cent z účtu, ktorý vyplnil v žiadosti na svoj budúci účet u Zuna, ktorý vidí v online bankingu.
  8. Zuno banka všetko preverí a pripraví zmluvu, ktorá sa zobrazí v online bankingu a tam ju klient elektronicky podpíše.
  9. Od tohto okamihu je možné používať Zuno účty naplno.
Zuno.sk

Na záver

Na Slovensku je to už druhá banka, ktorá svojim potencionálnym klientom poskytuje pohodlie založenia účtu na internete. V roku 2016 môžeme očakávať, že sa k tomuto trendu pridajú ďalšie finančné inštitúcie. Rola bankových úradníkov na pobočkách sa bude postupne meniť. Úkonov, ktoré sa dajú zautomatizovať a preniesť do online sveta bude pribúdať. Pobočka sa bude využívať hlavne na poradenstvo a reklamácie. Aj tieto činnosti sa dajú realizovať pomocou telefónu alebo videobankára.

Čo Ty na to?