Zuno banka na Slovensku umožňuje svojim budúcim klientom založiť si finančný produkt online na internete bez nutnosti navštívenia pobočky alebo stretnutia s kuriérom. Stačí sedieť doma, byť pripojený na internet, vyplniť online formulár, poslať 1 cent a bežný účet a/alebo sporiaci účet je založený a môže sa hneď využívať.
Online založenie účtu prebieha podobne ako v Slovenskej sporiteľni. Hlavný rozdiel je v tom, že Sporiteľňa vyžaduje natočenie krátkeho videa, Zuno tento krok nepotrebuje.
Založenie online účtu v Zuno
Bežný účet a sporiaci účet u Zuno si online môže založiť občan Slovenskej republike aj cudzinec s povolením k pobytu v Slovenskej republike. Postup je nasledovný:
- V prvom rade užívateľ vyplní svoje základné iniciály spolu s emailovou adresou a mobilným číslom.
- V druhom kroku užívateľ vyberá produkty, o ktoré má záujem. K účtu môže hneď požiadať aj o kartu, ku ktorej volí PIN.
- Tretí krok je obsiahly formulár, kde sa vkladajú údaje ako štátna príslušnosť, rodné číslo, adresa trvalého pobytu a korešpondenčná adresa.
- V štvrtom kroku sa užívateľ môže ešte rozhodnúť, či registračný proces dokončí na internete, alebo dá prednosť kuriérovi z banky. Podmienkou pre online proces je vlastníctvo účtu v inej banke a dva doklady totožnosti.
- V piatom kroku užívateľ vytvára heslo, pomocou ktorého bude pristupovať do internetového bankovníctva.
- Tým je žiadosť o zriadenie účtu ukončená a zaslaná do banky.
- Užívateľovi na email prídu prihlasovacie údaje do internetového bankovníctva, kde bude musieť nahrať fotokópie dvoch dokladov totožnosti. Zároveň bude musieť poslať jeden cent z účtu, ktorý vyplnil v žiadosti na svoj budúci účet u Zuna, ktorý vidí v online bankingu.
- Zuno banka všetko preverí a pripraví zmluvu, ktorá sa zobrazí v online bankingu a tam ju klient elektronicky podpíše.
- Od tohto okamihu je možné používať Zuno účty naplno.
Na záver
Na Slovensku je to už druhá banka, ktorá svojim potencionálnym klientom poskytuje pohodlie založenia účtu na internete. V roku 2016 môžeme očakávať, že sa k tomuto trendu pridajú ďalšie finančné inštitúcie. Rola bankových úradníkov na pobočkách sa bude postupne meniť. Úkonov, ktoré sa dajú zautomatizovať a preniesť do online sveta bude pribúdať. Pobočka sa bude využívať hlavne na poradenstvo a reklamácie. Aj tieto činnosti sa dajú realizovať pomocou telefónu alebo videobankára.