Apple TV, Android TV, Chromecast hackathon od STRV

Andrej Probst, 11. apríl 2016, Inovácie, čítalo 971 ľudí

V sobotu 9. apríla usporiadala firma STRV v Prahe hackathon s technológiami Apple TV, Android TV a Chromecast. Niekoľko teamov celý deň vymýšľalo, programovalo a vytváralo aplikácie pre tieto zariadenia spolupracujúce s televíznymi obrazovkami. Na záver dňa predstavili publiku, akými rôznymi spôsobmi je možné rozšíriť funkčnosť televízií pomocou nových digitálnych technológií.

Mnohé nápady boli pekne spracované a vyzerali veľmi dobre aj na televíznej obrazovke. Rovnako dobre by však vyzerali a fungovali aj na mobilných zariadeniach, notebookoch a počítačoch.

  • Zobrazovanie informácií a receptov na miešané drinky podľa toho, aké suroviny mám doma.
  • Fintess videá zobrazujúce, ako správne cvičiť. Keby sa do tohto nápadu pridalo sledovanie cvičiaceho a upozorňovanie na chyby, bolo by to zaujímavejšie.

Nebolo zrejmé, prečo by si užívatelia danú aplikáciu spustili radšej na televíznej obrazovke, ako na inom zobrazovacom zariadení. Nehovoriac o mobiloch, ktoré máme viac menej stále so sebou. Preto ma viac zaujali a viac som sa sústredil na tie riešenia a nápady, ktoré chcem ako užívateľ sledovať primárne na televíznej obrazovke.

Hra na párty

Na večierok ste pozvali veľa kamarátov. Doma máte peknú veľkú obrazovku. Radi sa hráte a tak si vyberiete hru, ktorá sa bude zobrazovať na veľkej obrazovke, aby na ňu všetci videli. Hráči budú hru ovládať pomocou inteligentných mobilov. Čiže všetci budú hru sledovať na obrazovke ovládanú mobilmi v rukách.

Na hackathone jeden team pripravil jeden team funkčnú základnú verziu Trona, ktorú pri prezentácii hrali rovno ľudia v prvom rade. Počas hry každý hráč vytvára cestu. Cieľom hry je skrížiť cestu protihráčom tak, aby nabúrali. Vyhráva ten, kto ako jediný nenabúra. Na veľkej obrazovke pri veľkom množstve práce to môže byť dobrá zábava.

BabyCast – detská pestúnka

Predstavte si, že ste rodičia malého niekoľkomesačného dieťaťa, ktoré uložíte spať a idete si oddýchnuť k televíznej obrazovke, pozrieť napríklad nejaký film. Pri dieťati necháte mobil, ktorý sleduje dieťa rovnako ako elektronická detská pestúnka. Sledovať môže napríklad zvuk a pohyb dieťaťa. Rodič v aplikácii nastaví, ktoré udalosti ho zaujímajú. Ak mobil zvolenú udalosť zachytí, premietne informáciu priamo do televíznej obrazovky. Rodič, ktorý sleduje televízor, dostane potrebnú informáciu o svojom dieťati presne tam, kde má upriamenú svoju pozornosť.

Kto kam ide na obed

Chodíte riadne do práce, máte veľa kolegov a veľa možností, kam ísť cez obedovú pauzu na obed. Ak pracujete v open space, tak na miesto, na ktoré vidia všetci, môžete umiestniť televízor a ten bude zobrazovať, kto sa kam chystá na obed a podľa toho sa rozhodnúť, ku komu sa pridáte. Svoju voľbu vykonáte na mobilnom zariadení, ktoré pošle informáciu na prídavné zariadenie obrazovky.

Versio – diváci pri obrazovke na obrazovke

Sledujete v televízii športové prenosy z futbalu, hokeja, basketbalu...? Určite ste si všimli, že pri dôležitých športových momentoch réžia zobrazí aj divákov na štadióne, aby ukázala ich emócie, či už radosť alebo sklamanie. Nemusí zostať len pri divákoch v hľadisku. Čo takto pridať aj divákov doma pri obrazovkách? Stačí, aby ste mali doma webkameru (v mobile, laptope, na TV), ktorá je pripojená na internet a zapojená do služby Versio. Réžia do vysielania športového prenosu v dôležitom momente bude môcť potom streamovať obraz z vybraných domácností tak, aby zachytila fanúšikov jedného i druhého teamu.

Potrebné je samozrejme vyriešiť motiváciu športových fanúšikov, aby sa nechali zobraziť do vysielaného programu. Versio navrhuje, aby reklamní partneri ponúkli zapojeným divákom napríklad zľavy na ich produkty za to, že sa zapoja do vysielania.

Tento nápad ma najviac zaujal. Na svoju realizáciu nepotrebuje Apple TV, ani Android TV ani Chromecast. Stačí webkamera.

Máte vy nejaké zaujímavé nápady pre Apple TV, Android TV alebo Chromecast?

Čo Ty na to?





Čo na to ostatní?

Robert Madaj, 13. apríl 2016 19:53:12

Hra na party: Zaobera sa tym deepsine na itunes. https://itunes.apple.com/ao/developer/deepsine/id517598853 (SK korene v tejto spolocnosti)

Firemne vyuzitie: dashboardove veci. Naznaky uz existuju, no chce to slusnu podporu pre spolupracu s velkym mnozstvom firemnych zdrojov. A vyuzit interaktivitu lebo bez nej cisla nahodim aj do powerpointu.

aTV ma slabinu v tom, ze kuskuje sledovanie. broadcast zapnem a bezi tam nieco, pripadne primitivnym striedanim kanalov menim ak sa mi nepaci. Ked by som chcel napriklad mix relacii z roznych zdrojov, nespravim to. a toto je priestor pre inovacie. Dosiahnut nieco ako playlist na cely vecer.