Vyklikaj si na Facebooku zľavu

Andrej Probst, 18. september 2015, Inovácie, čítalo 2071 ľudí

Ukážeme si tri prípady, ako rôzne firmy motivovali užívateľov sociálnych sietí, aby zdieľali ich produkty a služby na Facebooku. Firmy tak nemuseli investovať do marketingu, o ktorý sa postarali samotní užívatelia zdieľaním medzi svojimi kamarátmi a známymi. Užívatelia na oplátku dostali od firiem rôzne zľavy na ponúkané služby.

Nižšia úroková sadzba na spotrebiteľskom úvere vo Fidor banke

Nemecká internetová banka Fidor.de je zrejme jednou z najinovatívnejších bánk na svete. Ponúka viaceré finančné produkty, medzi nimi i spotrebiteľský úver. Zaujímavosťou na tomto produkte bola pohyblivá úroková miera, ktorá šla len smerom dole. To znamená, že v čase bol úver pre klienta lacnejší a lacnejší, nikdy nie drahší. K tomu však bolo treba niečo urobiť.

Fidor.de má aj svoju vlastnú Facebookovú stránku, ktorú previazala so spotrebiteľským úverom tak, že čím viac ľudí dalo Like tejto stránke, tým nižšia bola úroková miera na spotrebiteľskom úvere. V praxi to potom vyzeralo asi nasledovne.

  • Klient požiadal a získal pôžičku od Fidoru. Úroková miera pre pravidelné mesačné splátky pôžičky bola nastavená podľa aktuálneho počtu Likeov na Facebook stránke. Povedzme na hodnotu 7,5 %.
  • Klient pravidelne splácal úroky a istinu.
  • Ak chcel klient platiť menej na úrokoch, dal Like na Facebook stránke. A nie len to. Poprosil sieť svojich kamarátov, aby aj oni zalikeovali Fidorovskú stránku. Za každých 1 000 Likeov Fidor znížil úrokovú mieru o desatiny percenta.
  • Klientovi takto klesla mesačná splátka úveru o menšie úroky.

Banka nemusela investovať peniaze do marketingovej podpory tohto produktu. O reklamu sa postarali samotní klienti. Fidor sa im odplácal lacnejšími pôžičkami.

Nižší poplatok za transakciu u Twista

Twisto je online platobná metóda v internetových obchodoch, kde reálne platíte až niekoľko dní po získaní tovaru. Je to taká mikropôžička na pár dní. Výhoda je v tom, že ak s produktom nie ste spokojný a vrátite ho, nemusíte sa starať o navrátenie peňazí späť. Za tento komfort však platíte poplatok 29 korún za každý nákup.

Twisto zdarma

Twisto má taktiež Facebookovskú stránku a rozhodlo sa podobne ako Fidor, že od sepmtebra 2015 využije silu sociálnych sietí, nechá svojich fanúšikov, aby propragovali túto platobnú metódu a za odmenu zníži svojim klientom transakčný poplatok. Za každý Like pre Facebook stránku a za každé zdieľanie klesne poplatok o jeden halier. Ak sa nájde viac ako 29 000 Likeov a zdieľaní, bude poplatok úplne zdarma.

Lacnejšia hypotéka od Českej spořitelny

Česká spořitelna 13. januára 2014 spustila kampaň na Facebooku, kde vytvorila aplikáciu, do ktorej sa mohli prihlasovať záujemcovia o hypotéku. Ak sa do aplikácie prihlási viac ako 250 ľudí, všetci získajú nižšiu úrokovú sadzbu na hypotéku, než sa aktuálne ponúkala na trhu.

Prihlásením do Facebook aplikácie banky užívatelia propagovali kampaň na sociálnej sieti. Banka ušetrila náklady na propagáciu hypotéky, klienti získali lacnejšie úvery.

Poznáte ďalší príklad, kde je možné vyklikať zľavu na sociálnych sieťach?

Čo Ty na to?





Čo na to ostatní?

Michal, 21. september 2015 10:21:19

To je myslim velmi proklientsky pristup :)