Slap.cz – eshop v Českej republike s najlepším UX za rok 2014

Andrej Probst, 14. august 2015, UX, čítalo 2097 ľudí
Slap.cz

Na UX konferencii (User experience) konanej v Prahe 21. mája 2015 predstavil Petr Janouch svoj internetový obchod Slap.cz a jeho vývoj v čase. Slap začal s predávaním unikátnych značiek topánok a svoj sortiment postupne rozšíril o oblečenie ako tričká, mikiny, košele, šortky, bundy a ďalej doplnky k oblečeniu. V súťaži WebTop 100 získal Slap ocenenie v kategórii UX ako najlepší eSshop v roku 2014.

Pre toho, kto prevádzkuje alebo plánuje prevádzkovať eshop s oblečením, je Slap určite vhodnou inšpiráciou. A nie len pre nich. Niečo podnetné tam nájde každý, kto sa zaoberá online podnikaním. Pozrieme sa na niekoľko momentov z prezentácie, ktoré nás zaujali a môžu byť užitočné aj pre vás.

Slap.cz začal svoje podnikanie v roku 2011 a sústredil sa na unikátne značky, ktoré na českom trhu nikto iný neponúkal. Veľmi sa im nedarilo, skúšali svoju klientelu získať cez PPC kampane, čo nepomáhalo. Preto sa v roku 2013 rozhodli pre kompletný redizajn internetovej stránky a túto úlohu vložili do rúk profesionálov, nerobili to svojpomocne ako doteraz.

Online predaj unikátnych značiek

Obchod zadal jasné požiadavky na svoj nový web:

  • Prioritou sú topánky unikátnych značiek
  • Jednoduchý dizajn
  • Cieľová skupina sú muži vo veku od 17 do 25 rokov
  • Cena nie je dôležitá. Zákazníci nevyberali tovar primárne podľa ceny.

Výsledkom bola internetová stránka, kde boli v katalógu produktov prezentované hlavne obrázky topánok bez uvedenia ceny a bez textových popisov. Zákazníkom stačil náhľad na topánky, aby si vedeli vybrať. Cena nerozhodovala. Po tomto redizajne začala fungovať aj PPC reklama, ktorá prinášala nových klientov.

Rozšírenie o nové značky, ktoré predávajú aj iní obchodníci

eShopu sa začalo dariť, potreboval však rásť, aby bol komerčne udržateľný. A tak v roku 2014 sa ponúkaný sortiment rozšíril o značku Converse, kde už Slap nie je výhradným predajcom v Českej republike. To prinieslo nové výzvy:

  • Cieľová skupina sa rozšírila o nový segment ženy od 14 do 35 rokov.
  • Cena začala byť dôležitá. Zákazníčky vnímali cenu ako dôležitý faktor výberu oblečenia.

Vo výsledku sa v katalógu objavili pri obrázkoch oblečenia aj názvy produktov a hlavne ceny.

Slap.cz

V detaile produktu bolo potrebné začať zdôrazňovať benefity: zľavy, doprava zdarma, dostupnosť skladom...

Slap.cz

Aby sa predávali Conversy, bolo potrebné viac investovať do online reklamy. Unikátne značky si vystačia s nižším rozpočtom.

Hlavná stránke internetového obchodu

Slap.cz má efektívne urobenú úvodnú stránku. Je to obchod primárne zameraný na topánky, preto vyberáte parametre, ktoré sú pre vás dôležité:

  • typ mužské, ženské, vegánske
  • veľkosť
  • cenu
  • farbu

A zobrazia sa vám len tie modely, ktoré sú pre vás vhodné.

Slap.cz

Vegánske topánky

Viete, čo sú to vegánske topánky? Sú to také topánky, ktorých žiadna časť nebola zvieraťom. Pre niekoho je to dôležitý parameter výberu. Skúste vo svojej obuvi pýtať vegánske topánky, či budú vedieť, ktoré to sú.

Ktorý eShop predávajúci oblečenie sa vám najviac páči a využívate ho?

Čo Ty na to?