Market Locator – oslovenie vašich klientov cez cielenú SMS

Andrej Probst, 7. august 2015, Inovácie, čítalo 4021 ľudí
Market Locator

Mobilný operátor Slovak Telekom spolu s vývojárskou firmou Adastra Partnering spúšťajú v týchto dňoch pre verejnosť unikátnu online službu pre podnikateľov a firmy Market Locator. Služba umožňuje vytvoriť SMS správu a zasielať ju cielene na konkrétnu skupinu klientov v Slovenskej republike, v konkrétnom čase a na konkrétnom mieste. Ide o klientov Slovak Telekomu, ktorý samozrejme dokáže segmentovať len svojich klientov a ponúkať ich firmám pre oslovenie cez cielenú SMS. Takto dokážete osloviť a získať nových zákazníkov pre svoj tovar alebo služby.

Ide o plne online službu. Nemusíte chodiť na pobočku mobilného operátora ani nikam inam. Zostanete vo svojej kancelárii, doma, kdekoľvek a dokáže nastaviť, spustiť, sledovať a vyhodnocovať celú SMS kampaň.

Ako služba funguje?

Market Locator

Registrácia

Registrácia je jednoduchá a rýchla. Okrem základných prihlasovacích údajov je povinným parametrom aj IČO, hoci aktuálne sa dá registrovať aj bez vyplnenia tohto údaju. V aktuálnej promo kampani dostanete od Telekomu 10 EUR-ový štartovací kredit.

Vytvorenie šablóny SMS správy

Hneď po registrácii môžete začať vytvárať svoju vlastnú kampaň pre oslovenie svojich klientov. Ako prvé vytvoríte obsah SMS správy. Okrem bežného textu môžete do textu vložiť odkaz na URL stránku alebo kód kampane. Telekom bude merať, koľko ľudí použilo internetový odkaz z SMS správy.

Vytvorenú šablónu bude ešte Telekom kontrolovať. Bez kontroly mobilným operátorom správu nevytvoríte.

Identifikácia cieľovej skupiny

Správu máte vytvorenú, potrebujete určiť cieľovú skupinu. Operátor ponúka niekoľko možností, ako vyberať, koho chcete osloviť:

  • Vek osoby
  • Pohlavie osoby
  • Geografická lokalita
  • Typizovaná lokalita – práca, spánok, víkend
  • Typ mobilného telefónu
  • Využívanie mobilných dát
  • Index bonity

Vytvorenie kampane

Viete, koho chcete osloviť, akú správu mu chcete poslať, potrebujete už len určiť nasledovné:

  • Dátum a čas, kedy sa majú SMS správy posielať. Vybrať je možné len pracovné dni v čase od 9:00 do 17:00.
  • Rozpočet, čím viac peňazí, tým viac ľudí oslovíte. Ak sa nájde viacero firiem, ktoré budú chcieť osloviť tých istých klientov, tak sa spoločnosti dostanú do dražby o klienta.

Môže začať oslovovanie vašej cieľovej skupiny vami definovanou SMS správou.

Analýza a vyhodnotenie kampane

Priebežne môžete sledovať, koľko ľudí ste oslovili, za akú cenu a koľkí z nich klikli na odkaz vo vašej SMS správe. Urobíte vyhodnotenie svojej kampane a môžete sa pustiť do ďalšej.

Príklady použitia cielenej SMS

Zopár príkladov, ako môžete cielené SMS správy využiť pre svoje podnikanie:

  • Ak máte reštauráciu alebo iné stravovacie zariadenie, tak v čase obeda môžete osloviť ľudí, ktorí pracujú vo vašom okolí, aby prišli na obed práve k vám.
  • Ak budete otvárať novú pobočku, novú prevádzku, cez SMSku môžete svojim potencionálnym klientom zaslať promo kód, cez ktorý získajú u vás zľavu a zoznámia sa s vami ponúkanými službami.
  • Budúci rok sa blížia voľby. Uvidíme, či niektorá politická strana využije oslovovanie voličov cez SMSky.
  • SMSka môže nahradiť alebo doplniť obecný rozhlas. Ak bude obec potrebovať obyvateľom niečo oznámiť, môže zvoliť aj formu oznamu cez SMS.
  • Služba môže pekne fungovať ako zoznamka. Ak ste žena, dáte si vyhľadať, kde na Slovensku je najviac chlapov vo vybranom veku a s vysokým indexom bonity.
  • Ak ste vývojár mobilných aplikácií a robíte appku pre vybraný región, môžete svoju appku promovať priamo vlastníkom správnych smartphonov.
  • ...

Zhrnutie

Market Locator je určite prínosná marketingová služba hlavne pre podnikateľov a firmy. Ideálne by bolo mať jednotnú službu cez všetkých mobilných operátorov. Uvidíme, ako zareagujú ostatní mobilní operátori.

Na čo by ste cielené SMS využili vy?

Čo Ty na to?





Čo na to ostatní?

Andrej Probst, 10. august 2015 13:33:39

Oslovil som zvyšných dvoch slovenských mobilných operátorov cez Twitter, či zvažujú zaviesť podobnú službu ako MarketLocator. Tu sú odpovede:

O2: ďakujeme za podnet, zamyslime sa nad tým a keď to bude aktuálne, prinesieme viac info :)

Orange: áno, plánujeme. Presný termín ešte upresníme podľa aktuálnych informácií.

Andrej Probst, 8. august 2015 10:28:16

Oslovil som všetkých troch českých mobilných operátorov cez Twitter, či zvažujú zaviesť podobnú službu ako MarketLocator na Slovensku. Tu sú odpovede:

Vodafone: Zatím nevím, že bychom takovou službu chystali. Pokud se to změní, dáme určitě zákazníkům vědět.

T-Mobile: Dobrý den, službu umožňujeme pouze pro záchranné složky http://t-press.cz/cs/tiskove-materialy/tiskove-zpravy-t-mobile/t-mobile-vyvinul-platformu-nejen-pro-hledani-ztracenych-osob.html … Komerční spuštění zatím v plánu nemáme.

O2 sa zatiaľ neozvalo.

Peter Fusek, 4. október 2016 13:29:40

EDIT k 4.10.2016 z pohľadu www.marketlocator.sk:

-Slovensko:

-- Telekom - v produkcii

-- Orange - v pilote, produkcia v 10/2016

-- O2 - beži implementačný projekt, pilot v 2016Q4

-- SWAN - prizvaní pozorovateľ, zatiaľ termín nie je dohodnutý

-Česko:

-- T-Mobile, O2, Vodafone - bežiace komerčné diskusie, štart implementačných projektov v 2016Q4